torsdag 13 november 2014

Jag behövde detta

I söndags bet jag av en bit av en tand. Hade inte ont, men hade en vass kant som irriterade + att jag hade en stor fyllning i tanden som delvis hade följt med. Fick en tid hos tandläkaren först idag - eftersom det inte var akut - och hade därför hunnit jaga upp mig lite... Var till exempel ganska orolig för att resten av tanden skulle rasa när tandläkaren började peta på den och var åtminstone helt inställd på att han bara skulle göra en provisorisk lagning idag och att jag skulle få komma tillbaka. Men efter en knapp halvtimme var han klar! Och då hade han både tagit bort den gamla lagningen, satt i en ny, lagat själva tanden och putsat. Fantastiskt! Och det blev inte hutlöst dyrt. Fick dessutom lite luft i almanackan och hann med lite surdegar innan dagens första möte. En konstruktiv oh trevlig jobblunch har jag också hunnit med och ett bra samtal med en av mina medarbetare. Avslutningsvis kunde jag gå tidigt från jobbet och har därför redan kört ett pass på gymmet. En riktigt bra dag idag med andra ord!

Inga kommentarer: