söndag 2 november 2014

Det är förkylt

Det blev ingen träning i onsdags. Istället satt jag och frös hela dagen på jobbet och hade huvudvärk. Cyklade därför hem och drack honungsvatten, färskpressad äppeljuice med ingefära, tog en värktablett och la mig tidigt. Kände mig inte OK på torsdagen, men hade ett par viktiga möten som jag ville vara med på så jag var ändå på jobbet. Gick hem halv fyra och gjorde om samma procedur - konstant nysande… I fredags stannade jag hemma och jobbade och det var nog både mina kollegor och jag glada för för då hade förkylningen brutit ut på allvar. Tog det ganska lugnt och fokuserade på att läsa en massa ansökningar och några rapporter. Och redan igår kände jag mig bättre! Orkade städa och ta en kort sväng på stan för att uträtta lite ärenden. Var sedan och handlade, men resten av dagen satt jag framför tv:n och slöade. Så idag kände jag mig tillräckligt pigg för att gå på yoga; helt inställd på att ta det lugnt och vila ofta i barnets position. Men kroppen var faktiskt pigg och stark, så det enda jag fick slarva med var andningen, eftersom jag fortfarande är täppt. Så himla glad över att det verkar ha varit en snabbvariant av förkylning, men ska vara försiktig och ta det fortsatt lugnt några dagar - både med träning och jobb. Vill inte hamna i samma situation som min syster; först förkyld med hosta i flera veckor och sedan lunginflammation på det...

Inga kommentarer: