måndag 10 november 2014

Lite för mycket information

Ibland får man ofrivilligt höra alldeles för mycket personliga detaljer om personer som man inte känner, men mycket väl skulle kunna känna. Det vanligaste exemplet är väl när man hör personer som sitter på tåget eller bussen som pratar vitt och brett i sin mobil. Eller två kollegor som på väg hem från jobbet pratar ingående om sina patienter eller elever. Idag var det två personer som när de stretchade efter ett spinningpass högt och ljudligt pratade om en kollega, hans skilsmässa och affärer på jobbet. Med så mycket detaljer om vilken bank de jobbade på, var personen i fråga bodde och hans ålder att jag nästan kände att jag hade kunna googla upp personen i fråga… Vad gör man då? Säger till? Arga blickar hjälpte inte i alla fall, för det försökte jag… Jag försökte också flytta runt i gymmet för att slippa höra på, men till slut gav jag upp. Men då hade jag ändå lyckats skrapa ihop en timmes träning med fokus på armar och rygg.

Inga kommentarer: