söndag 15 november 2015

Vikten av att fortsätta leva som vanligt

Trotsade de nyinförda gränskontrollerna och vägrade slås ner och avskräckas av fredagens fruktansvärda terrordåd i Paris och åkte till Köpenhamn igår. Försökte skaka av mig olustkänslorna och njuta av en fin höstdag i den danska huvudstaden. Promenerade bort till Cisternerne i Söndermarken och såg en fin, suggestiv utställning under jord. Tog mig sedan till Carlsbergsområdet och åt en god brunch på Dansehallarna. Gick sedan tillbaka till stan och hann med en intressant, tänkvärd och rolig (!) film inom ramen för CPH:DOX - Chuck Norris vs. Communism - innan jag tog tåget hem till Malmö igen.

Idag har jag varit på yoga. Som vanligt var min vänstra sida mer stel än den högra och balansen var sådär, men kunde acceptera mina brister och hålla full fokus på min andning och rörelserna. Skönt.

Inga kommentarer: