måndag 16 april 2012

Kan man få träningsvärk av yoga?

Ibland får jag frågan om jag verkligen tycker att yoga är träning. Oftast från personer som aldrig har varit på ett yogapass. Och visst kör jag mest yoga för att bli smidigare, få bättre balans och för den mentala biten. Men samtidigt är jag alltid svettig efter ett yogapass och får jag nästan alltid träningsvärk i någon del av kroppen. Idag har jag t.ex. rejäl träningsvärk i rygg, axlar och ben - efter gårdagens yogapass. Kändes därför ganska jobbigt att köra löpning nu i kväll. Men 45 minuter på löpbandet blev det.

Nu sitter jag och ser MFF spela borta mot Djurgården. Känns lite lugnare efter fredagens vinst och eftersom att det just nu står 1-0 till Malmö :)

2 kommentarer:

LOPARJANNE sa...

Bra jobbat att stå på löpbandet i 45 min med träningsvärk...

Ledsen för att ni vann till slut!

BoelMaria sa...

Och jag är glad för att vi vann... ;)