söndag 2 juni 2013

Vardagsmotion - träning

De senaste 6 veckorna har jag registrerat all tid i cykelsadeln, eftersom vi på jobbet varit med i Skåne trampar. Jag cyklar bara till och från jobbet, när jag ska till träning, ska uträtta något på stan - ta mig runt helt enkelt - så cykling för mig är bara vardagsmotion. Därför är det lite intressant att jag på den här tiden ändå lyckats skrapa ihop 23 mil. Och då har jag ändå varit på resande fot en hel del. Vardagsmotionen är ett bra komplement till träningen och gör att även de dagar jag inte får till/orkar att träna så har jag rört kroppen. Extra viktigt, tror jag, när man som jag har ett stillasittande jobb. Något annat som är bra för en stillasittande kropp är yogan. Så gissa om jag hade längtat efter dagens pass?! Fick bara till två yogapass under maj och har verkligen saknat att få sträcka ut, töja och fokusera. Var lite nervös också, för jag brukar vara ganska stel i kroppen efter sådana här uppehåll. Men det kändes faktiskt bra.

Inga kommentarer: