lördag 3 augusti 2013

Årets varmaste dag?

Badade flera gånger igår och var helt inställd på en förmiddag vid Scaniabadet idag med, men mötes av en badförbudsskylt vid bryggorna i morse - p.g.a. förhöjda bakteriehalter ... :( Åt i alla fall min medhavda frukost, läste tidningen och njöt av den svalkande vinden innan jag cyklade hem. Och nu har jag varit och tränat en timme i ett nästan tomt gym. Svettades kopiöst, trots luftkonditioneringen och drack nästan 1,5 liter vatten under själva passet. Var trots det ganska pigg i benen och kände mig stark. Fick däremot känningar i vänster handled efter bänkpressen och fick avbryta efter ett set med hantelpressen (!) Hoppas bara på att jag råkade vrida till den lite fel - brukar inte ha problem med det gamla hanledsbrottet. Lite skumt i vilket fall som helst.

Nu sitter jag och eftersvettas och undrar om det är någon idé att duscha än; det är 28 grader varmt utomhus och känns lika varmt inomhus... Men det får väl bli en dusch till i värsta fall.

2 kommentarer:

Suzan sa...

Helt galet varmt igår! :-)

BoelMaria sa...

Ja, men härligt! Blev en fantastisk grillkväll också där vi var hembjudna till grannarnas kolonistuga :)