söndag 11 augusti 2013

Idioterna som förstör för fotbollen :(

När jag cyklade hem efter yogan möttes jag av ett gäng idioter; de som gör att jag ibland tycker att fotboll är den sämsta sporten i världen. För av någon outgrundlig anledning drar just fotboll till sig personer som antagligen inte är det minsta intresserade av sporten utan gillar att bli fulla av adrenalin, öl (och anabola?!) och slåss. Det har varit bråkigt på olika håll i stan hela natten tydligen och just nu - sju timmar innan match och mitt bland barnfamiljer och söndagströtta malmöbor - så bestämde sig ett antal AIK:are att hitta några MFF:are att bråka med. Piketbussar och polishundar i massor vid Norra Skolgatan, bara ett stenkast från Möllevångstorget. Jag blir så trött... Det som skulle kunna bli en häftig urladdning på plan - mellan två av topplagen i Allsvenskan - och med hängivna supportrar på läktaren är på väg att urarta redan nu.

Den sköna och avslappnande känslan efter yogan är som bortblåst. Blä!

Inga kommentarer: