onsdag 28 augusti 2013

Yoga-månad

Dagens yoga-pass var helt fantastiskt! Tränar ju oftast yoga på morgonen eller förmiddagen, när kroppen är ganska stel. Men idag hade jag bokat in mig på ett kvällspass. Cyklade bort till Mobilia i korta träningsbyxor och flipflops denna ljumma sensommarkväll och kunde sedan njuta i 70 minuter. Inget speciellt pass, men där jag fick ett skönt flyt i rörelserna och andningen. Vinyasa!

Det här var det sjätte yoga-passet i augusti och för mig är det ovanligt mycket; brukar vara glad om jag får till ett pass i veckan. September hoppas jag däremot ska bli en riktig löparmånad. Inte bara på grund av utmaningen "50 löppass på 100 dagar", utan även för att jag hoppas på att betongbenen är borta och jag äntligen ska kunna börja springa lite längre pass.

Inga kommentarer: