tisdag 6 augusti 2013

Tips på en perfekt dagsutflykt

Gårdagen spenderades på Ven. Eller rättare sagt eftermiddagen. Var där med min ena syster med familj och det var första gången för dem. Och för mig var det flera år sedan sist. De hade t.o.m. flyttat färjeterminalen i Landskrona... Men på själva Ven var det sig likt. Vi cyklade - förstås - runt på ön några timmar och hann med både glass vid Kyrkbackens hamn, ett besök på Hvens durum och förundras över en solbadande säl på en sten bara ett par meter ut i vattnet. Varje gång jag åker till Ven undrar jag varför jag inte åker dit oftare. Det är ett perfekt för en dagsutflykt och där man kan få både lite motion, bad, kultur (Tycho Brahe, kyrkan S:t Ibb och det lilla kulturhuset är bara några exempel), god närproducerad mat och vyer i ett fantastiskt landskap.

Idag har jag däremot inte gjort många knop. Sov länge och det enda jag gjort egentligen är att spendera en timme på löpbandet. Inget höjdarpass direkt, gick 20 minuter och sprang 40, men ändå OK. Fortfarande varmt ute - just nu 27 grader - så löpningen får göras inomhus ett tag till.

Inga kommentarer: