söndag 4 augusti 2013

Ny leksak

Jag har ganska länge funderat på att skaffa en råsaftcentrifug. Jag tycker ofta att juice som man köper är för söt, men gillar att det dykt upp en rad olika ställen med färskpressad juice de senaste åren. Det blir ju dock lite dyrt att köpa juice för 30 kr glaset... Så nu i veckan slog jag till! Passar dessutom bra att huset jag bor i precis fått matavfallssortering; det blir ju en del både skal och fruktkött över har jag märkt. Är verkligen på teststadiet och har inte hittat någon favorit än. Surfar runt för att hitta olika recept och ser fram emot äppelsäsongen. Men idag gjorde jag en juice på rödbeta, morot, citron och ingefära som blev god! Kändes dessutom nyttigt efter yogapasset - veckans femte pass.

Har även hakat på utmaningen "50 löppass på 100 dagar". Är redan ohjälpligt efter, men blev peppad av Suz inlägg. Som sagt; vad är det värsta som kan hända?

Inga kommentarer: