måndag 12 augusti 2013

Vad har äpple, morot och rödbeta gemensamt?

Jo, de - tillsammans med en bit ingefära - hamnade i min riktigt goda juice idag. Två äpplen (jag blev så glad när jag hittade transparente blanche i affären i helgen; den svenska äppelsäsongen har börjat), två morötter, två rödbetor och en bit ingefära gav en alldeles perfekt blandning som dessutom fick en väldigt fin färg. Nu ska jag bara luska ut hur jag ska få till det där med juicetillverkning på morgnarna nu när semestern är över... Dagens juice gjorde jag nämligen först när jag kommit hem efter jobb och träningspass.

Att börja jobba gick faktiskt bra, trots att jag vaknade flera gånger i natt (och trodde att jag hade försovit mig). Inte allt för många mejl väntade i inkorgen och jag hade bara ett möte idag. Men visst var hjärnan lite seg och det kommer nog ta några dagar innan allt är som vanligt igen.

Skönt i alla fall att sticka och träna efter jobbet. Det blev löpning som uppvärmning och sedan styrka för armar och rygg.

Inga kommentarer: