torsdag 19 augusti 2010

Behöver få lite inspiration

Värmde upp på löpbandet i en kvart och det kändes kul. Blev ordentligt svettig, men utan för mycket flås. Känns som jag har hittat en bra nivå där jag kan ligga ett tag till. Har vissa känningar i vänsterbenet, men tror att det mer har med ovanan än med min gamla skada att göra. Men om löpningen har fått en nystart så känns styrketräningen ganska tråkig just nu.

Hade sedan tänkt köra bröst och det gjorde jag i och för sig. Men trots att jag körde bröstpress med hantlar på boll var det inte så kul. Armhävningarna som jag körde kändes mer som ett tvång och bicepsövningarna som jag körde sedan var inte heller roliga... Kanske beror det på att jag kör med samma vikter som i våras och inte märker någon skillnad. Efter det blev det knäböj, sumo-lyft och lårcurl för benen. Benövningarna var ändå OK. Kanske för att jag kan koppla dem till löpningen.

Är som ni märker i stort behov av en inspirerande PT-timme!!!! Och det kanske är dags att prova på lite nya pass framöver?!?

3 kommentarer:

JaWe sa...

Hoppas att det bara är ovanan du känner i benet. Kan själv också ha små känningar ibland. Det är väl så med dessa stressfrakturer att man glömmer inte bort dem.

Du får se till att få lite variation så att det blir kul igen med träningen...

Andrej sa...

Det blir ju perfekt nu till hösten.

BoelMaria sa...

Yoga idag, så lite variation från styrketräningen blev det idag i alla fall.