tisdag 31 augusti 2010

Godissug

Jag har alltid älskat godis! Eftersom jag inte har anlag för att gå upp i vikt har jag alltid kunnat unna mig att äta sötsaker. Samtidigt är det ju inte bra för tänderna och innehållet i det mesta godiset skulle jag inte acceptera i några andra livsmedel. Så därför försöker jag verkligen att begränsa intaget och bara äta "lördagsgodis" för att hålla suget i schack. I vanliga fall brukar det ändå gå ganska bra. På semestern är det däremot lördag varje dag... Så det har jag fått äta upp nu. Jag är konstant godissugen! Just nu försöker jag dämpa det med en kopp te och mandlar. Det går sådär...

Mitt träningssug har jag däremot bejakat idag. Det blev, lite oväntat, träning med min PT idag. Jag trodde inte vi skulle träna idag, men så blev det. En bra genomkörare av i stort sätt hela kroppen.

Inga kommentarer: