lördag 14 augusti 2010

Bra yogapass

Varje yogapass startar i sittande skräddar- alternativt lotusställning och då har man chansen att känna efter hur kroppen mår. Idag kände jag mig lite stel i axlarna, trött i ryggen och lite ont i vänster ryggslut. Poängen med yoga är ju att man ska känna efter, ta in eventuell smärta, men sedan använda sig av andningen och släppa det onda. Och på något vis fungerar det. Det är väl samma tänk som vid mental träning. Just under den timmen som jag kör yoga kan jag fokusera helt och fullt och jag önskar att jag kunde ta med mig det lite oftare i det dagliga livet.

I vilket fall som helst fungerade andningen bra idag. Jag orkade hålla positionerna, balansen var bättre än förra veckan och jag fick jobba med hela kroppen. Som vanligt var det skönt att få sträcka ut stelheten i kroppen och jag tror att jag kommer slippa träningsvärken efter gårdagens styrkepass.

Inga kommentarer: