måndag 2 augusti 2010

65 kilo!!!!

Efter en vecka med god skinka, ost, tapas, paella, vin, lite öl, en fantastisk frukostbuffé, ensaimadas (=goda wienerbrödsliknande bakverk) och inte så mycket träning har gjort att jag nått drömgränsen; 65 kilo! Det var kanske inte riktigt på det sättet som jag ville gå upp i vikt; det hade hellre fått vara ett kilo muskler... Lite träning blev det i alla fall under veckan på Mallorca. Hittade en bra löprunda som tog ca 20 minuter från det att jag lämnade hotellet och tills jag kom tillbaka igen (skulle gissa 3 km). Bra blandning av asfalt och grus och i en backig terräng. Fin inramning med kor och getter i hagarna längs vägen - som var omgärdad av stenmurar. Denna runda tog jag två dagar. I den drygt 30-gradiga värmen blev det lite för varmt att springa. Men tre av stranddagarna inledde jag med powerwalk i en halvtimme i strandkanten - underbart! Skönt att avsluta med att simma i havet efteråt :)

Nu är jag i alla fall hemma igen och har precis varit nere och kört ett styrketräningspass i gymmet. Efter att ha rest hela dagen (åkte över Berlin och hade några timmar där) och gått upp tidigt så gick det väl ganska bra. Men det märks som sagt att jag inte legat i hårdträning under semestern... Ett ordentligt rygg-, triceps- och magpass blev det.

2 kommentarer:

Andrej sa...

Hoppas du överlever den kommande träningsvärken!!

BoelMaria sa...

Ja, det gör jag med ;)