onsdag 25 augusti 2010

Träningsvärk? Javisst!!!!!

Ja, inte helt oväntat har träningsvärken smugit sig på under dagen. Känns mest i lår, anklar och axlar. Körde därför mest kondition idag i form av en knapp halvtimme på träningscykeln. Men körde även lite bröstpress, armhävningar på boll, "Arnold", bicepscurls och sumolyft. Totalt i nästan en timme. Insåg igår att jag hållt mig lite väl mycket i den så välkända komfortzonen de senaste veckorna och att det förstås är därför jag tappat i styrka. Som vanligt innebar PT-träningen därför en nytändning och idag fullkomligt sprutade svetten!

Blev ju ett kort inlägg igår och det berodde nog främst på att jag dels fick rejäl känning i skenbenet när jag värmde upp på löpbandet :( Nu bara måste jag kolla upp om stressfrakturen gått upp igen... Så himla besviken!

Den andra orsaken till det korta inlägget var nog för att jag var så tagen av filmen som jag precis hade varit och sett. Ska ni bara se en film i höst ska ni se den danska dokumentären Armadillo, som handlar om en grupp danska soldater stationerade i Afghanistan. Var på en förhandspremiär igår, men tror att filmen visas på biograferna fr.o.m. nu i helgen.

2 kommentarer:

Andrej sa...

Krig är fruktansvärt. Hur fruktansvärt kan man inte föreställa sig, tror jag.

BoelMaria sa...

Nej, det är helt omöjligt.