söndag 28 oktober 2012

Igår och idag

Jag har ett lite kluvet förhållande till Lund. Jag bodde där när jag pluggade och i början verkligen älskade jag denna stad och det var fantastisk att vara student där. Men efter fem år var jag ganska trött på denna stad. Och det kanske inte är bara Lunds fel, även om jag i slutet tyckte att det var en instängd och lite snobbig småstad. Under flera år efter det var jag knappt i Lund. Men nu kan jag komma dit och förstå vad jag var så förtjust i när jag flyttade dit i början av 1990-talet. Och igår visade sig Lund från sin bästa sida. Jag skulle ju på bloggträff, men åkte dit en stund innan för att passa på att gå en sväng på stan och se utställningen på konsthallen. Lite nostalgiskt var det allt att köpa te på Java...

Bloggträffen var trevlig - tack Suzan för att du hade bokat bord, fixat en välfylld goodiebag (vad den innehöll kan du se här) och inte minst dragit ihop ett på ytan ganska spretigt gäng, men som alla hade det gemensamt att de bloggar. De flesta kände inte varann sedan innan, så det blev en lite trevande start. Men efter ett par timmar var vi både mätta och hade lärt känna åtminstone några stycken lite närmare.

Idag har jag varit på yoga. Jag var lite för självsäker och var övertygad att det skulle gå lysande, eftersom jag körde yoga igår också. Men ack vad jag bedrog mig! Jag hade rejäl träningsvärk i benen och ryggen och kände mig stel! Så gårdagens pass var kanske inte så enkelt och basic som jag trodde...

Inga kommentarer: