söndag 21 oktober 2012

Skitig under naglarna

I mitt jobb sitter jag mest vid en datorskärm och är på olika möten. Inomhus. Kanske är det därför jag har ett stort behov att vara utomhus så mycket som möjligt på helgerna? Och envisas med att cykla till jobbet året runt, i ur och skur. Igår var det som sagt en helt underbar sommardag och enkelt och självklart att vara ute så mycket som möjligt. Idag var hösten tillbaka, med svalare väder och regnet som hänger i luften. Men har ändå fått min utomhuskvot uppfylld. Först via cykelturen ner till gymmet - till yoga-timmen - och sedan hem igen. Och nu har jag spenderat de senaste två timmarna på gården. Vi har nämligen haft städdag i bostadsrättsföreningen och fixat lite i rabatterna inför vintern, tagit in utemöblerna och städat i soprummet. Min lott blev att göra rent grillen... Och sedan tog jag självmant på mig att rensa vår stenläggning från mossa. Skönt att få använda kroppen till lite annat än den är van vid!

3 kommentarer:

Suzan sa...

Vill du ska skit under naglarna så häng med på NMT ngn gång! Första gången är det gratis, jag ska dit lördagen den 3:e nov, ska du med? =)

Snorkkis sa...

Skönt med lite annat kroppsarbete. Trädgårdsstuff kan man sakna när man bor i lägenhet.

BoelMaria sa...

Suzan: Om jag inte är i Norrköping eller på väg till Stockholm så följer jag gärna med!
Snorrkis: Ja, fast trädgårdsarbete är ganska lagom så där två gånger/år... ;) Kanske därför jag inte bor i hus!