måndag 1 oktober 2012

Jag hoppade träningen - not!

Idag var första gången på länge, länge som jag kände att "Jag pallar inte att träna i kväll". Klockan var nästan kvart över sex när jag gick från jobbet och ute hade det börjat skymma. Jag var helt slut i huvudet efter en sannlöst intensiv dag med femtielva olika jobbbollar i luften. Och jag visste att jag skulle missa första halvlek om jag cyklade till gymmet. Men tvekan fanns där bara ett par sekunder, innan jag kom på bättre tankar. För det är ju just sådana här dagar som träningen är guld värd. Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit om det på bloggen förut, men det blir inte mindre sant för det.

45 minuter på löpbandet fick det bli. Slet för varje meter och blev genomblöt av svett. Men nu känns det underbart skönt och som helt rätt val. Och Malmö FF klarade sig utan mig i första halvlek; Syrianska gjorde självmål och Malmö leder alltså med 1-0... :)

Inga kommentarer: