lördag 13 oktober 2012

Nya skor

Efter träningen (löpband och sedan styrketräning för rygg, triceps och ben) gick jag på skojakt. Kör ju mest med mina Mizuno för tillfället och tycker om dem. Har även ett par gamla Adidas och det var dem jag hade tänkt byta ut.

Började på Löplabbet som inte hade en enda sko i min storlek (!). Tycker inte att jag har världens mest udda fötter, storlek 9-9.5, så jag blev ganska ställd. Fick ändå prova ett par Brooks i storlek 10, men de var förstås för stora och gick inte att någon åsikt om. Visst, de erbjöd sig att beställa hem ett par olika skor i min storlek, men valde istället att gå till Runners Store. Där kunde de plocka fram tre olika märken - de hade dock inte Mizuno. Provade ett par Nike, men som vanligt var de för stora i hälen och jag vet att jag kommer få skavsår direkt. Fick sedan prova en mer uppdaterad variant av de Adidas som jag har idag. De var sköna och kändes "hemma", men valde till slut ändå ett par Asics. Först var jag helskeptisk för de han tog fram var illrosa...! Men de fanns som tur var i svart - perfekt!

Inga kommentarer: