tisdag 30 oktober 2012

Träningsmånad

Oktober har varit en riktigt bra träningsmånad! 18 timmar har jag spenderat i träningskläder, fördelat på 20 pass. Och månaden är ju faktiskt inte slut än... Dagens träning är dock inräknad i de 18 timmarna och bestod av 45 minuter på löpbandet. En ganska bra känsla i kroppen och hyfsad ork. Skönt!

Läser inte träningslitteratur särskilt ofta. Men nu var Mitt liv i 23 yogaställningar av Claire Dederer med i goodiebagen från bloggträffen i lördags. Så då började jag läsa den. Det är väl egentligen ingen träningsbok, även om yogan är en stor del av boken, utan snarare en självbiografisk självhjälpsbok för duktiga flickor. Köper inte konceptet rakt av, men de delar som faktiskt handlar om yoga,  yogaställningarna och hennes tankar är riktigt bra och jag kan känna igen mig i mycket av det. 

Inga kommentarer: