lördag 6 januari 2018

Fördelen att utmanas

Att delta i en utmaning gör att jag gör det där lilla extra. Tycker att jag har en ganska bra träningsstruktur och får oftast till 4 pass i veckan. Men att träna varje dag finns inte på kartan i vanliga fall. Fast efter skidresan så är jag liksom inne i någon slags flow och inser att det går att träna ganska mycket - utifrån perspektivet att jag ändå är en vanlig motionär - utan att behöva rena vilodagar. Speciellt med tanke på att jag dessutom varierar träningen en hel del.

Just löputmaningen som jag är med i nu gör att jag får lite extra fokus på löpningen och trots att det bara blivit två riktiga löppass har jag skrapat ihop drygt 19 km den här veckan; betydligt mer än jag brukar. Så jag hoppas, som jag skrivit tidigare, att detta blir ett sätt att kicka igång löpningen på allvar igen.

Inga kommentarer: