lördag 24 oktober 2009

Bra start på dagen, trots regn

Regnet smattrade mot rutorna i morse när jag vaknade. Och det var fortfarande inte ljust fastän klockan var åtta. Men efter gröt, te och kaffe tillsammans med två tidningar var det bara att dra på sig ytterkäderna och cykla till gymmet. Ganska kallt och jag hann bli rätt blöt på de 10 minuter som det tar att cykla. Trots det så är det som om jag kommer in i en helt annan värld när jag kliver över tröskeln in i den vita salen. Tända ljus, musik i bakgrunden och ett femtontal människor som sitter tysta, med inåtvända blickar, på sina mattor. Och sedan sätter yogaklassen igång. Efter drygt en timme är jag helt avslappnad, har tänjt ut mina stela kontorsmuskler och utmanat min kropp. Alla övningar gick inte bra idag - jag hade framförallt problem med balansövningarna - men det känns ändå som en bra start på lördagen. Och när jag kom hem var bostadsrättsföreningens städdag redan över... Har lite dåligt samvete, men får väl göra mer en annan gång.

Inga kommentarer: