torsdag 1 oktober 2009

Förkylning + träning = ?

Igår slog förkylningen till. Jag har bara väntat på att kroppen skulle protestera mot att jobba alldeles för mycket, få för lite mat och för lite sömn. Var helt däckad när jag kom hem efter en 9-timmarsdag, frös, hade ont i huvudet och kände mig riktigt mosig. Men jag proppade i mig panodil och en brusdrink (från systern på vitaminfabriken...) innan jag gick och la mig igår och det verkar som det hjälpte. Näsan har i och för sig runnit hela dagen, men jag har ändå mått ganska bra idag.

Hade min vanliga tid med min PT idag och eftersom jag varken hade ont i halsen eller feberkänning, så cyklade ner till gymmet efter jobbet. Var däremot helt inställd på att ta det lugnt. Fast det gick bra! Vi körde rygg och triceps idag. Tungt och många övningar för bägge muskelgrupperna. Och kroppen svarade! Så himla skönt! Foten är dessutom mycket bättre så vi avslutade med både lårcurl och benspark. Nu hoppas jag bara på att förkylningen gick ur kroppen, så att det kan bli en bra träningshelg!

Inga kommentarer: