söndag 25 oktober 2009

Regn idag igen

Det har varit en väldigt lugn helg. Och lite beror det nog på vädret. Även idag vaknade jag upp till en regnig och gråmulen dag. Men det kan ju också vara ganska mysigt. Jag tände ljus till frukosten (som bestod av nybakade grahamsscones, fruktsallad, te och kaffe) t.ex. Och igår satt jag inne hela eftermiddagen, slötittade på tv och behövde inte ha dåligt samvete för att jag inte hittade på något. Samtidigt blir jag ganska rastlös av det... Så idag cyklade jag ner till gymmet och var där 2 minuter efter att de hade öppnat... Fast jag var inte först! Sprang 20 minuter på löpbandet (kändes bra i foten och benet, men hade dåligt flås) och sedan körde jag styrketräning i 45 minuter. Mest bröst, axlar och biceps låg på schemat idag, men det blev även lite rygg och jag avslutade med mina "älskade" lårcurl.

I eftermiddag ska jag träffa en gammal vän som jag inte har sett på hur länge som helst. Det ska bli kul! Kanske går vi på konsthallen och fikar eller går på vernissage på en serieutställning på stadsbiblioteket (festivalen I seriernas värld har öppnat nu).

1 kommentar:

JaWe sa...

En fin frukost med levande ljus och nybakt bröd är ju inte fel. En bra start på dagen ligger som grund för träningen...
Bra att fot och ben kändes bra.