tisdag 13 oktober 2009

Vad ska man äta?

Jag tror inte jag är ensam om att ställa den frågan. En vanlig dag på jobbet har jag svårt att få till ordentliga mellanmål, så därför är frukosten och lunchen extra viktiga om jag ska orka träna direkt efter jobbet. Idag blev det gröt på morgonen, men bara en baugette på lunchen. Hann däremot trycka i mig en banan på förmiddagen och en banan direkt innan styrketräningspasset, så det fungerade ändå OK. Men efter passet var jag förstås vrålhungrig och kylskåpet var tomt... Vad gjorde jag då? Ja, jag gick till affären och hoppades att jag skulle få inspiration till något som både var gott, skulle gå snabbt att laga och fylla på depåerna efter träningen. Idag blev det färska tortellini med en sås gjord på creme fraiche, en buljongtärning, ajvar, pressad vitlök och färsk basilika. Trots att jag först fick koka tortellinin, laga såsen och sedan skulle gratinera det hela i ugnen så tog det faktiskt mindre än en halvtimme att laga och blev ganska gott. Så jag blev nöjd!

Inga kommentarer: